środa, 14 stycznia 2015

Paczuszki z ciasta filo z owocami


Jako że zostały mi jeszcze dwa arkusze ciasta filo, postanowiłam z nim trochę poeksperymentować, tym razem na słodko. Tak powstały te paczuszki, które zniknęły ze stołu w mgnieniu oka :) Ja akurat użyłam do ich wypełnienia sałatki owocowej, ale myślę, że tak naprawdę każde owoce, które nie są za bardzo wodniste, świetnie się nadadzą.

Składniki (na 6 porcji):

  • 2 arkusze ciasta filo (45 x 36 cm)
  • owoce, np: jabłka, banany, gruszki, granat, truskawki, borówki, kiwi, śliwki...
  • cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Ja zaczęłam od przygotowania czegoś do zawinięcia moich paczuszek. Użyłam cieniutkiego drucika owiniętego folią aluminiową. Podobno istnieją takie silikonowe sznureczki, które pewnie świetnie by się nadały, ale których się jeszcze nie dorobiłam :)

Oba arkusze ciasta przekrawamy wzdłuż na pół, a następnie każdy jeszcze na 3 części. Powstaną nam w ten sposób 12 prostokątów. Kładziemy jeden na płaskiej powierzchni, a na nim drugi (tak by stworzyły coś na kształt ośmioramiennej gwiazdy) i na środek każdego wykładamy po ok. 2 łyżeczki naszych owoców. Tworzymy paczuszkę i zawijamy ją drucikiem (jak na zdjęciu). To samo robimy z resztą ciasta.

Paczuszki wkładamy do nagrzanego do 170 stopni (termoobieg) piekarnika na ok. 12-15 minut. Po wyjęciu studzimy i posypujemy cukrem pudrem.



2 komentarze: